IVECO Eurocargo

  • Design

    Het stedelijk gezicht van het transport

    Met de nieuwe Eurocargo laat het transportwezen zich van zijn beste kant zien. De nieuwe cabine is modern en praktisch en laat het energieke karakter van het voertuig volledig tot zijn recht komen.

    De NEW Eurocargo is de beste city truck: het perfecte voertuig voor huis-aan-huis bezorging, voor ritten kriskras door de stad en voor al het andere werk in het stadscentrum.

    Dankzij de ideale cabinebreedte (2,1 m), de grote stuurhoek (52 graden) en de beste draaicirkel in zijn segment (net onder 11 meter voor de 2.790 mm-wielbasisversie), is hij perfect voor gebruik in de stad.

    Comfort

    Een comfortabel kantoor voor onderweg

    De nieuwe Eurocargo brengt comfort en ergonomie tot nieuwe hoogten. Door de bediening aan het stuurwiel kan de bestuurder de radio en de telefoon veilig gebruiken. Het voertuig heeft ook nieuwe, meer ergonomische bedieningen voor de klimaatregeling, lichten en automatische/geautomatiseerde versnellingsbak. Alles heeft zijn plek binnen handbereik: er is meer opbergruimte voor artikelen en documenten, speciale opbergvakken voor pasjes en een ophangrail tegen de achterwand van de cabine.

    De nieuwe Eurocargo is echt een kantoor onderweg. De nieuwe office module met een inhoud van 20 liter (beschikbaar met enkele bijrijdersstoel) biedt ruimte voor een laptop of tablet; er is ook een leeslamp en het is uitgerust met opbergruimtes en twee usbaansluitingen voor het opladen van elektronische apparaten. Ook kan een comfortabele werkblad worden gecreëerd door de bovenste plaat te openen.

    Het nieuwe design loopt door in het interieur dat is voorzien van stoelen die bekleed zijn met elektrisch gelaste stoffen; er is een nieuwe “high-comfort” luchtgeveerde bestuurdersstoel, beschikbaar op aanvraag, met een volledig verstelbare rugleuning, in hoogte verstelbare veiligheidsgordel, opvulling door middel van twee hardheden, verwarming en ventilatie. Een armleuning is beschikbaar als extra optie op alle luchtgeveerde stoelen.

    De new Eurocargo is perfect voor stadsritten en garandeert een gemakkelijk doorloop van de cabine : dankzij het rechte dashboard en de compacte afmetingen van de motortunnel kan de bestuurder gemakkelijk zowel aan de rechter- als aan de linkerkant in- en uit het voertuig stappen.

    Iveco Hi-SCR

    Regeneratie? Nee bedankt.

    De new Eurocargo is de enige Euro VI in zijn segment die één nabehandelingssysteem van uitlaatgassen toepast : het HI-SCR-systeem met passief DPF (exclusief voor IVECO). Een innovatieve oplossing die verbruik, oververhitting en technisch oponthoud vermindert.

    Het HI-SCR-systeem is eenvoudig, licht van gewicht en efficiënt:

    • vereist geen groter koelsysteem en dus ook geen constructieve wijzigingen aan het voertuig
    • het bevat minder onderdelen (en dus minder slijt delen) vergeleken met de concurrentie
    • het weegt aanzienlijk minder dan de EGR+SCR-oplossing zoals toegepast in de meeste voertuigen van de concurrentie
    • en het garandeert een lager verbruik vergeleken met de EGR+SCR-versies

    HI-SCR is het enige emissieregelsysteem dat het verbrandingsproces niet beinvloedt, omdat het werkt met in laten van verse lucht in plaats van met uitlaatgasrecirculatie. Dit betekent dat de verbrandingstemperatuur hoog blijft en het percentage fijnstof wordt verlaagd zonder dat een actief DPF nodig is. De problemen van geforceerde regeneratie bestaan niet meer.

    Dit is een groot voordeel. Niet alleen omdat de betrouwbaarheid erdoor toeneemt, maar ook omdat het een onbelemmerde toegang tot gevoelige mileu zone’s mogelijk maakt, zoals tunnels, luchthavens, schepen en ondergrondse parkeergarages, waar de hoge temperaturen van de actieve regeneratie een gevaar opleveren.

    Hi-SCR - Exclusief voor IVECO

    Euro VI/C conformiteit

    Ons gepatenteerde HI-SCR is het beste selectieve katalytische reductiesysteem op de markt; het bereikt een NOx-verlaging van 97%. Dit betekent dat aan Euro VI standaarden kan worden voldaan zonder EGR.

    HI-SCR MAXIMALISEERT VEILIGHEID

    • De meest geschikte oplossing voor missies zoals leveranties, afvalinzameling, straatreiniging, off-road, luchthavens, raffinaderijen en brandstofoverslag-gebieden

     

    HI-SCR MAXIMALISEERT NUTTIGE LADING

    • Compacte lichtgewichttechnologie voor de beste combinatie van efficiëntie en een lange levensduur
    • Er zijn geen extra onderdelen voor de motor of het grotere koelsysteem nodig

     

    HI-SCR MAXIMALISEERT NUTTIGE WERKTIJD

    • De langste onderhoudsintervallen op de markt

     

    HI-SCR VERHOOGT DE BRANDSTOFEFFICIËNTIE

    • Alle HI-SCR voordelen blijven bewaard (veiligheid, lichtheid, geen regeneratie bij stilstand)
    • Substantiële brandstofbesparing op langeafstand-missies

    Efficiëntie

    Tot 8% lager dieselverbruik

    De new Eurocargo : weer een stap op weg naar meer efficiëntie.

    De laatste generatie Tector 5 en 7-motoren gebruiken motorolie met een lage viscositeit die de wrijving vermindert, de efficiëntie verhoogt en de onderhoudsintervallen verlengt.

    Er zijn nog meer bijzonderheden in het hele motorassortiment geïntroduceerd; deze kenmerken zijn vooral belangrijk bij intensieve ritten met veel verkeer waar de concurrentie positie van de bedrijfskosten afhangt:

    • de elektronische geregelde twee snelheden elektromagnetische ventilatorkoppeling die inschakelt of uitschakelt naar gelang de koelingsbehoefte
    • de EcoRoll-functie, die beschikbaar is op de geautomatiseerde 12-versnellingsbak, maakt gebruik van de massa van het voertuig en schakelt de versnellingsbak automatisch in of uit de vrijstand om het brandstof verbruik te verlagen in diverse situaties (bijv. uitrollen en helling omlaag rijden)
    • de EcoSwitch (verkrijgbaar op alle geautomatiseerde versnellingsbakken met 6 tot 12 versnellingen) herprogrammeert de schakel programma voor maximale efficiëntie. Als de EcoSwitch door de bestuurder wordt ingeschakeld, dan activeert deze functie de snelheidsbegrenzer, deactiveert de kick-downfunctie en geeft alleen toestemming voor automatisch schakelen.

    Prestaties

    Grotere flexibiliteit, lager verbruik

    De motoren in de new Eurocargo zijn Tector 5 viercilinder 4,5-liter en Tector 7 zescilinder 6,7-liter dieselmotoren. De reeks omvat zeven vermogensniveaus van 160 tot 320 pk, met een maximaal koppel van 1100 Nm, plus een CNG-motor met een koppel van 750 Nm en 204 pk.

    Deze motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 of 9 versnellingen of een geautomatiseerde of automatische versnellingsbak met 6 of 12 versnellingen met koppelomvormer.

    Het exclusieve IVECO HI-SCR nabehandelingssysteem is licht van gewicht en efficiënt, en voorkomt tijdsverlies voor regeneratie vergeleken met voertuigen van andere merken met EGR+SCR.

    De regeneratie van het roetfilter (DPF) is passief , continu en automatisch door het voertuig zelf geregeld: dit betekent dat de bestuurder geen actie hoeft te ondernemen, dat er geen geforceerde stilstand is vereist en dat de onderdelen niet blootstaan aan hittestress. Dit alles bij elkaar verbetert de bedrijfszekerheid van de diverse componenten.

    Duurzaamheid

    De natuurlijke oplossing voor het milieu

    IVECO gaat door met de ontwikkeling van het assortiment van alternatieve brandstoffen met de New Eurocargo Natural Power CNG (COMPRESSED NATURAL GAS).

    IVECO is sinds 1995 marktleider met een totaal van 13.000 verkochte voertuigen in Europa en is daarmee de enige fabrikant die een volledige lijn CNG-voertuigen biedt voor vracht- en passagiersvervoer. Lichte, medium en zware voertuigen met minimale impact op het milieu waarmee het nieuwe ijkpunt in duurzaamheid wordt gezet.

    CNG is de milieuvriendelijkste brandstof die commercieel beschikbaar is: het enige echte alternatief voor dieselbrandstof, met 3500 CNG-distributiepunten in Europa.

    De emissies van IVECO CNG-motoren bevatten minder NOx, totaal geen loodhoudende bestanddelen en aromatische koolwaterstoffen en 95% minder fijnstof vergeleken met dieselmotoren. Dit milieuvriendelijke resultaat is nu al beter dan de Euro VI-norm, fases B + C.

    Doordat CNG in Europa iets goedkoper is dan diesel, zijn besparingen mogelijk tot 25%.

    De New Eurocargo Natural Power is beschikbaar in versies van 11 tot 16 t, met een zescilindermotor met een hoger koppel van 750 Nm en een hoger vermogen van 204 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde 9 - versnellingsbak of een automatische versnellingsbak met koppelomvormer. De kenmerken van het voertuig en de transportcapaciteit zijn hetzelfde als bij de dieseluitvoeringen: de CNG tanks zijn naast de chassis balken gemonteerd, zodat ze geen laadruimte innemen. Maximale actieradius 400 km.

    De new Eurocargo Natural Power voelt zich bijzonder thuis in de grote stad. Door zijn lage emissiewaarden wordt hij toegelaten in milieuzones en het lage geluidsniveau (5 dB stiller dan diesel) maken hem perfect geschikt voor nachtwerk.

    Veelzijdigheid

    Een efficiënte partner voor elke taak

    Van de koerierssector tot de bouwsector, van koeltransport tot stadsdiensten, is de New Eurocargo het meest veelzijdge voertuig in zijn categorie . Ook kan hij gemakkelijk worden opgebouwd. Door zijn constructie van staal met hoge treksterkte, is het chassisframe geschikt voor carrosserielengtes van 4.265 tot 10.175 mm; de langsliggers lopen parallel over de gehele lengte en zijn voorbereid om de montage van de opbouw te vereenvoudigen.

    De Eurocargo biedt drie verschillende cabinevarianten om aan ieders wensen tegemoet te komen.

    • De dagcabine biedt het beste evenwicht tussen de totale carrosseriebreedte en -lengte, en is het beste geschikt voor het dagelijkse werk in de steden.
    • De slaapcabine is beschikbaar in een standaard versie of een versie met hoog dak; deze is ontworpen als overnachtingsaccommodatie en heeft een of twee bedden. Twee verlichte kasten (bereikbaar van binnenuit en van buitenaf) bieden 260 liter extra ruimte voor het opbergen van tassen of gereedschappen. De buitenklep kan worden geopend met behulp van een elektrische bediening.
    • De dubbele cabine (met standaard dak) is bedoeld voor het vervoeren van het hele team plus gereedschappen en uitrusting: deze kan zes passagiers plus de bestuurder vervoeren, en is bijzonder geschikt voor aannemers of de brandweer.

    In totaal is de nieuwe Eurocargo beschikbaar in 11.000 fabrieksuitvoeringen door de combinatie van alle productvarianten: links of rechts stuur, 14 GVW-niveaus en zeven vermogens, 12 versnellingsbakken, 15 wielbases en cabinetypes met twee daken – plus daarbij een groot aantal veersystemen, asverhoudingen, assen en PTO's (tot 1100 Nm).

    Ontdek de twee versies.

    Lees de Eurocargo brochure.

    Ontdek de Eurocargo accessoires.