IVECO T-Way

  • EEN NIEUWE GENERATIE BOUWVOERTUIGEN

    Iveco lanceert de T-Way in de voetsporen van de Trakker.

    Iveco vervangt de Trakker door de T-Way en net als bij het S-Way gamma in 2019 begint een hele nieuwe generatie bouwvoertuigen aan zijn carrière. Het zal u niet verbazen dat de T-Way de cabine van de S-Way gebruikt, maar met enkele speciale accenten.




    KRACHTIG EN DYNAMISCH

    Laten we beginnen met het chassis, dat is opgebouwd uit 10 mm dikke componenten, maar met spectaculaire gewichtsbesparingen, zoals bij de versies met tandemas, die profiteren van een nieuwe 325 kg lichtere ondersteuning, in combinatie met een nieuwe luchtvering en nieuwe schijfremmen achteraan.




    VERMOGEN

    Mechanisch gezien, zijn er geen verrassingen. De reeks Cursor-motoren die reeds beschikbaar is op de S-Way, is beschikbaar tot 510 pk, wat een winst betekent van 10 pk ten opzichte van het maximumvermogen dat beschikbaar is op de Trakker.

    Het gamma versnellingsbakken omvat twee versies van de Hi-Tronix (12 en 16 versnellingen), verrijkt met functies zoals Hill-Holder, een Rocker-modus om het voertuig uit een gat te helpen en een Creep-programmeermodus voor manoeuvres bij zeer lage snelheden. De handgeschakelde versnellingsbak blijft ook in het programma.

    De hydrostatische Hi-Traction-aandrijving (voorbehouden aan 6×4-trekkers en vrachtwagens) werd eveneens verbeterd, net als de reeks aftakassen, waaronder een nieuwe versie met een koppel tot 2300 Nm.




    CABINES

    De reeks cabines omvat de AD en AT, met een optioneel hoog dak. Het gamma breidt ook uit met een nieuwe wielbasis van 4000 mm die het gat dicht tussen de 3800 en 4200 mm van de Trakker, terwijl de versies met gedeeltelijke wielaandrijving nu leverbaar zijn met nieuwe wielbasissen van 4000, 4200 en 4500 mm.




    IVECO T-WAY - VIDEO






    IVECO T-WAY - ENKELE IMPRESSIES